Thursday, December 23, 2010

Lelaki lebih banyak daripada Perempuan Di Malaysia

TwitThis
PUTRAJAYA - Malaysia kini mempunyai 27,565,821 penduduk dengan lelaki melebihi wanita pada nisbah 105:100.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop berkata, statistik itu berdasarkan laporan kiraan permulaan Banci Penduduk dan Perumahan Malaysia 2010.
Katanya, penduduk lelaki kini adalah 14,112,667 orang dan wanita 13,453,154 orang.
"Purata kadar pertumbuhan penduduk tahunan dalam tempoh 2000 hingga 2010 ialah 2.17 peratus, menurun berbanding 2.60 peratus dari 1991 hingga 2000," katanya.
Beliau berkata demikian ketika mengumumkan laporan itu pada sidang akhbar di sini semalam.
Turut hadir ialah Ketua Pengarah Jabatan Perangkaan, Datuk Wan Ramlah Wan Abdul Raof dan Timbalan Ketua Perangkawan (Program Sosial/Demografi), Ismail Yusoff.

Seyes cm xpercaya je report ni. Selama ni nampak pompuan je ramai giler. Kemana agaknya semua lelaki menghilangkan diri? curius? ingin  tahu? what the.. ? hah? lol? opocot? yeke ni? wuts?

Info : Kosmo

22 comments:

misz nana said...

baguslah kalau macamtuh.. ahaha

phreak-id said...

so, org perempuan jgn risau la jd andartu.lol

Terbaru > Blogger Big Gathering 2010 > Aku Suka Rina Salleh > Piala Suzuki AFF 2010

hans said...

hehehehehe
dah lebih 1 juta dah skrg

P/S : Chak De! Malaysia....Amin!

zuana's dear diary said...

tp yg ni xikut kelahiran skrg kan... skrg new born ramai baby gurl.. mgkin statistik akan berubah..

Shahazrin said...

campur warga negara asing kot..blogger pun majoriti perempuan..

hamzah ian said...

pergh.. al;asan kahwin ramai.. ehehehe

Alimaz-Kembara Terasing said...

rasanya lelaku warga asing yang banyak di malaysia ni

zulkbo said...

salam..
ermmm..ada peluang
lah lelaki yang mampu
nak tambah cawangan ye..?
he he..

su said...

ishh2..sile jgn percaya hasil bancian tuh..huhuhu!

Cik SHiNJU said...

Pelik tgk komen2 kat atas tu..hikhik..
Asal lak llaki nak kawen ramai kalau wanita dh kurang...padan la llaki dok cari isteri Maghribi skang ni kan...


Kalau la ppuan boleh kawen 4..
Senangnya dalam hati... :D

-DieLa_kE_Ai- said...

lelaki lagi ramai ke? wahh, byk pilihan lah ni ye? haha

SayaAnonymous said...

peliknya..lelaki lagi ramai rupanya..cuma tak tahu kemana diorang pergi kan? huhu..

Ieda Al-Habsyi said...

uishh..remai lelaki skang ek :)

RedBoys said...

yang lelaki nampak sikit sebab mungkin banyak yang dah transform jadi gurl. maybe jelah.

Miecyber said...

Orang lelaki ramai lepak di PUSPEN a.k.a Pusat Serenti kot ......


Berpantang maut sebelum ajal

Pustaka NurIman said...

lelaki ramai yg belajar agama di pondok2 tu yg jarang nampak kat shoping mall

human.animal.nature said...

tanda2 nk kiamat...

miss lolly a.k.a luvfareda said...

KUALITI TU P0MPUAN LEBIH KOT. EHRRRRRRRRRRRR

hans said...

yups
lelaki skrg dah ramai dari pompuan balik

Vote Hans Bernombor 10 Diruangan Komen

gdiamy1 said...

mcmner boleh jdi camnie....klu camtue rmi la laki bujang.....hehehehe

good_boy said...

adehh..nak kena kahwin cepat2 ni..hahaha

SobriMansor said...

salah satu tanda yang dunia kita nih nak akhir zaman....huhu

Post a Comment

 

Twitter Blog Templates © Copyright by Thalhah Dot Com | Template by BloggerTemplates | Blog Trick at Blog-HowToTricks